האם יש "השתל הכי טוב"?

האם יש "השתל הכי טוב"?

חיפוש אחרי השתל הכי טוב התחיל בשנות ה 80 של המאה ה 20, כאשר השתלת שיניים הפחה לפעולה שגרתית ברפואת שיניים. מאז ועד היום המון חברות השקו בשוק שתלים שונים, כמעט כולם תחת הפטנטים של פ.י.  ברנמרק ושל ג'. ניזניק עם פה ושם איזה שינוי מינורי כדי להיבדל מחברות אחרות. רוב השתלים היום המיוצרים עם שיטות עכשוויות של חריטה, ניקיון, אריזה וחיטוי הם מספיק אמינים. כשמחפשים את התשובה לשאלה: מה  השתל הכי טוב? צריך לשאול: לאיזה שימוש?

יש היום שני סוגים עיקריים של שתלים דנטליים: שתלים סאב פריאוסטליים ושתלים אנדוסטאליים

שתלים סאב פריאוסטליים הינם שילדות מתכתיות המיוצרים באופן מדויק ופרטני למטופל יחיד. שתלים אלה מוכנסים בפה בעזרת ניתוח מורכב. הם מיועדים לשחזר שיניים חסרות במקרים מאתגרים במיוחד, במצבים שאין דרך לקדוח בעצם כדי להחדיר שתלים אנדוסטאליים. הם בשימוש מאוד מוגבל בשל המורכבות של הטיפול וההשלכות שלו.

שתלים אנדוסטאליים הינם ביסודם ברגים חלולים בצורת צילינדר או פירמידה המוהדרים בעצם ע"י קידוח, החלל בשתל משמש כמושב לא רק למערכת קידוח החדרה שלו, אלה בעיקר, כבסיס לחיבור השיניים שלעתיד יבנו על השתל. בשל ריבוי שיטות השחזור שהשתלים מאפשרים לרופא השיניים, המחברים מיוצרים בהמון צורות שונות. שתלים אנדוסטאליים הינם היום הסוג הכי נפוץ של שתלים דנטליים.

שתלים אנדוסטאליים מיוצרים בסוגים שונים ע"י הרבה חברות ברחבי העולם, ואין מדינה בעלת מונופול על שתלים איכותיים. יש מפעלי שתלים טובים בכל העולם ומדינת ישראל הינה בין המובילות בתחום, ויש חברות ישראליות שנמכרו לאחרונה לתאגידים הבינלאומיים הכי גדולים בתחום למכירה יחד עם שתלים תוצרת ארה"ב ואירופה שלהם. כשמדובר על איכות, כל עוד שעל שתל המיוצר ע"י יצרן רציני, בארץ או בחו"ל, מופיע הסימן המתאים של ה FDA ושל ה CE, צריך להיות מספיק למקרים הרגילים ובשל כך ראוי לתואר השתל הכי טוב.

חוץ מן המקרים הרגילים, יש מצבים ייחודיים שעבורם כדאי לבקש מרופא השיניים שלך את השימוש בשתל מיוחד. אחד המצבים האלה הינה חוסר של גובה העצם במקום המיועד לשתל. שתלים אנדוסטאליים רגילים מיוצרים באורך שבין 8 עד 16 מ"מ. אבל לפעמים יש לנו רק 5 מ"מ של גובה עצם. נכון שלפעמים ניתו ליצור גובה עצם ע"י פרוצדורות כירורגיות כמו הרמת סינוס (SINUS LIFT) או שחזור עצם/רגנרצייה(GBR). אבל יש מטופלים שאינם כשירים או מוכנים לעבור ניתוחים מסובכים כאלה, המוסיפים זמן, כאב ועלויות כספיות למצב שכבר לחוץ אצל המטופל/ת. במיוחד בשביל המטופלים האלה, במרפאת השיניים של ד"ר הולדר אנחנו חושבים ש השתל הכי טוב הינו השתל הקצרצר של חברת BICON. מדובר על שתל אמין במיוחד המיוצר בארה"ב עם טכנולוגיה ייחודית, המאפשרת לנו להכניס שתלים במצב של רק 5 מ"מ של עצם בלסת התחתונה ואפילו פחות במקרים ספציפיים בלסת העליונה.

במידה ויש לך שאלות לגבי איזה שתל הינו הכי טוב למקרה שלך בבקשה אל תהססו ליצור קשר עם מרפאת שיניים ד"ר הולדר