סיכונים וסיכויים בהשתלת שיניים

סיכונים וסיכויים בהשתלת שיניים

בשנים האחרונות השתלות השיניים הפכו להליך שגרתי בקרב אנשים רבים. כך שישנה עלייה משמעותית במספר האנשים שמעוניינים לבצע השתלות שיניים. יש מי שטוענים שעלייה מגמתית זו קשורה להתקדמות הטכנולוגית שהביאה לכך שניתן לבצע כיום השתלות במינימום כאב ובמחיר כלכלי סביר, בשונה מהמצב שהיה בתחום רפואת השיניים בשנים הקודמות. לא כולם יכלו להרשות לעצמם לבצע שתלים בעבר.

השתלת שיניים סיכונים וסיכויים

מתכננים לבצע השתלת שיניים אבל אתם לא בטוחים מהם הסיכונים והסיכויים? הפרטים על הסיכונים והסיכויים משתנים מאדם לאדם. לכן, אם אתם רוצים לשמוע פרטים נוספים, אתם צריכים לתאם פגישת ייעוץ עם רופא שיניים שמתמחה בהשתלות ולשמוע מה צפוי לכלול תהליך השתלת השיניים שלכם. במהלך הפגישה תוכלו לקבל פרטים אודות עלות התהליך, משך הטיפול ומידע על התוצאה הסופית. מעטים בודקים פרטים לגבי השתלת שיניים סיכונים וסיכויים לפני שהם מתחילים בהליך. מטופלים לעיתים מציינים שהם הבינו בדיעבד שלא היה להם ידע כלל אודות משמעות ההליך. הם לא חשבו על כך לרגע שההליך יכול להתבצע באופן שגוי, כך שייגרמו להם סיבוכים שאינם נעימים בלשון המעטה. ישנם שני סוגים של סיבוכים שצפויים להתרחש בעת ולאחר השתלת שיניים: סיבוכים זמניים שמשפיעים על המטופלים לטווח קצר יחסית, וסיבוכים קבועים, שמשפיעים לטווח רחוק. בשורות הבאות יובא הסבר על מצב שבו מתרחשים סיבוכים זמניים וקבועים ומה עלול לקרות בעקבותיהם.

מהם הסיבוכים הזמניים של השתלות שיניים?

– שטף דם באזור ההשתלה

לעיתים רחוקות עשוי להופיע שטף דם באזור שבו התבצעה ההשתלה. במידה וחוויתם שטף דם, דעו שהוא צפוי לחלוף לאחר כשבוע. במידה ושטף הדם לא נעלם לאחר 7 ימים, יש לפנות אל הרופא המטפל כדי שיבדוק את האזור.

– כאבים

בלא מעט הליכים רפואיים מתלווה תחושה של כאב. חשוב לציין כי בעת השתלת שיניים סיכונים וסיכויים לא אמורים לגרום לתחושה של כאב. זה אמנם יכול להישמע מוזר, אך לא צריכים להופיע כאבים באזור ההשתלה. במידה ומטופל חווה כאב, סביר להניח כי זו תוצאה של סיבוך זמני ויש לגשת אל הרופא המטפל שיבחן מה הסיבה להופעת הכאב ולטפל בה כדי להעלים אותה או לגרום להפחתה בכאב.

– תחושת אי נעימות

מטופלים שביצעו שתל, עשויים להרגיש לפתע תחושה לא מוכרת. במקום שהיה ריק עד לא מזמן, צץ לו גוף זר (השתל כמובן). לכן, לעיתים ישנה תחושה של אי נעימות שצריכה לחלוף לאחר כמה ימים, כאשר מתרגלים לשינוי שבוצע בחלל הפה.

– דימומים מאזור ההשתלה

רופא מומחה שמבצע את ההליך כראוי, צריך למסור למטופל שלו הנחיות ברורות ולומר לו בפרטי פרטים כיצד הוא צריך להתנהל לאחר שסיים לבצע את הפעולה הכירוגית. דימומים מאזור ההשתלה עשויים לקרות בעקבות מצב שבו המטופל לא שמר על ההוראות שניתנו לו.

– נפיחות

בעת השתלת שיניים סיכונים וסיכויים כוללים אפשרות של נפיחות. מדובר בתופעה מוכרת שמטופלת ברוב המקרים באמצעות כדורים נגד דלקת. מהם הסיבוכים הקבועים שעשויים לגרום לפגיעה לטווח רחוק?

– קיבוע של שתל במקום הלא נכון

במצב כזה לא ניתן לבצע שינוי מכיוון שלאחר שהשתל נקלט בחניכיים, אין אפשרות לשנות את המיקום שלו. השתלת שיניים סיכונים וסיכויים כוללים אפשרות של קיבוע השתל במקום הלא נכון במקרים חריגים ביותר. מצב שכזה עשוי לקרות בעקבות חוסר הקפדה מצד הרופא המטפל, לכן חשוב מאוד לבחור ברופא מומחה בתחום.

– פגיעה בעצב

השתלת שיניים סיכונים וסיכויים כוללת גם אפשרות של פגיעה בעצב. מדובר בפגיעה מוכרת שניתן להימנע ממנה באמצעות ביצוע צילום CT לפני ביצוע ההשתלה, הדבר מאפשר לרופא לראות היטב את העצבים שנמצאים באזור בו תתבצע ההשתלה ובכך להפחית את הסיכוי לפגיעה בעצב.

מה הסיכוי שאסבול באחד או יותר מהסיבוכים הללו?

טיפול טוב ויעיל אצל רופא מומחה שיש לו ניסיון רב בתחום השתלת השיניים יקטין באופן משמעותי את הסיכוי שתסבלו מהסיבוכים הלא נעימים הללו. במרפאה של ד"ר הולדר – רופא שיניים ברעננה תוכלו לקבל את הטיפול הטוב והמקצועי ביותר. סיכויי ההשתלה אצל ד"ר הולדר הם גבוהים מאוד בזכות הניסיון שצבר עם השנים וגם משום שהוא משתמש בשתלים איכותיים ביותר.