מחיר השתלת שיניים

מחיר השתלת שיניים

בין הטיפולים השונים, בגינם אנו מגיעים לקליניקות השיניים השונות, עולה טיפול השתלת השיניים. טיפול זה יקר למדי, ומשכך, מאמר זה יציג בפניכם את הפרמטרים על בסיסם נקבע מחיר השתלת שיניים. הישארו עמנו. מבוא שיניים הם אחד מהאיברים החשובים בגוף. משכך, אנו שומעים מאנשי המקצוע בתחום חדשות לבקרים את העובדה כי עלינו לצחצח פעמיים ביום, שימוש תדיר בחוט דנטלי ושלל פעולות נוספות, אשר נועדו לשמור על חלל הפה. אולם, רבים מאיתנו, בין אם בשל גנטיקה בעייתית, ובין אם בשל היעדר טיפול, נאלצים לפנות אל רופאי שיניים שונים, בין אם בשל הרצון לשמור על חלל פה בריא, ובין אם בשל הרצון לתחזק חיוך מושלם.

הטיפולים הנפוצים בעולם רפואת השיניים

ישנם טיפולים שונים בגינם אנו מגיעים אל רופאי השיניים. בין היתר, בין אלו ניתן למנות את הטיפול הנפוץ ביותר, הוא הליך המוכר כסתימה, טיפול במהלכו מוסר מהשן חלק הנגוע בעששת, ולאחריו נסתמת השן עם חומר ייעודי. לצד הליך זה, ישנם הליכים נוספים, דוגמת כתרים, הקצעות, טיפולי שורש וכן טיפולי יישור השיניים. אולם, מעל לכולם, עולה טיפול הדגל של רופאי השיניים, הוא השתלת השיניים. אז מהי השתלת שיניים? השתלת השיניים – מבוא השתלת שן היא בעצם הליך אשר מחליף את השימוש המיושן בשיניים תותבות. בהליך זה, מבריג הרופא שתל אל עצם הלסת, ובכך, מחליף את שורש השן שנעקרה. לצד היות טיפול זה כואב למדי, טיפול השתלת השיניים אינו זול כלל. לשם הימנעות מתשלום מחיר מופרז בעד הטיפול, הישארו עמנו וגלו – מהם הפרמטרים אשר משפיעים על מחיר השתלת שיניים?

פרמטר ראשון – סוג השתל

לאור ההבדל בין היכולת הכלכלית של כל אחד מהמטופלים, ומתוך רצון להעניק את האפשרות לקבלת הטיפול לכל אדם, במרוצת השנים התגלו חומרים שונים אשר מהם יכולים ליצור את השתלים השונים.

ההבדלים בין השתלים השונים

ישנם מספר הבדלים בין השתלים השונים, אשר משפיע על מחירם. ראשית, עולה מקור ייצור השתל הגיאוגרפי כפרמטר משפיע, כאשר על המטופלים לבחור אחד מבין שלושה – ארצות הברית, אירופה או ישראל. כמו כן, יש לבחון את סוג החומר ממנו עשוי השתל. בעוד השתל המוכר ביותר הוא שתל הזירקון, חומר דמוי יהלום הנחרט במעבדות ייחודיות, ישנם חומרים רבים נוספים מהם עשויים השתלים, אשר יכול להשפיע על המחיר. לא רק השתלים – עזרים נוספים במהלך הטיפול לא פעם, במהלך טיפול בחלל הפה והשיניים בפרט, ייאלץ הרופא להשתמש בעזרים וכלים נוספים העומדים לרשותו, לרבות מבנים וכתרים. לעניין רכיבים אלו, יש לבחון את סוג הרכיבים ואיכותם. לשם המחשה, שימוש בחומרים העשויים מתכת אצילה יעלו באיכותם על זירקוניה ומתכות חצי אצילות, אך לא פעם גם אלו יעשו את העבודה, ויאפשרו חיסכון כלכלי משמעותי.

שיעור הניסיון והוותק של הרופא המטפל

בדומה לכל המקצועות האחרים בעולם הרפואה בפרט ובעולם השירותים בכלל, לניסיון יש השפעה על המחיר. אולם, בכל הנוגע לרפואה, אין שיעור לחשיבות פרמטר זה. שיעור הניסיון והוותק של הרופא המטפל, לצד המלצות, המשדרות יוקרה, יעידו על עבודה מקצועית של הרופא, ומשכך, יבטיחו את איכות הטיפול המקסימלית.

מקום מושבו של הרופא

מיקום הקליניקה של הרופא בעלת משמעות אף היא לעניין המחיר הסופי אותו תשלמו. ניתן להבין זאת בצורה הבאה – רופא, בדומה לכל בעל מקצוע או בית אב אחר, משלם שכירות או מחיר קנייה בעד הנכס בו הוא יושב. משכך, למיקומו הגיאוגרפי של הרופא יש חשיבות לעניין המחיר, שכן מחיר שכירות של קליניקה במרכז תל אביב, אינו שווה ערך למחיר השכירות אותו ניתן לקבל בישובי פריפריה, דוגמת נתיבות או הקריות.

סיכום – והמלצת המערכת

כפי שראינו, ישנם מספר פרמטרים אשר משפיעים על מחיר טיפול השיניים, הם סוג השתל הנדרש, עזרים נוספים, שיעור ניסיונו של הרופא המטפל וכן מיקומה של הקליניקה. אולם, לאור העובדה שהשיניים חשובות, כפי שציינו בתחילה, רבים מאיתנו נוטים לפתוח את הכיס לאחר הצעת מחיר אחת. לשם הימנעות מתשלום מופרז בעד הטיפול, והתאמת הטיפול אליכם באופן ספציפי, אתם מוזמנים לפנות אלינו. אנו נדאג כי אתם תקבלו תוכנית טיפול מותאמת באופן אישי, והצעת מחיר מדויקת לצרכיכם, זאת לשם הימנעות מהוצאות מיותרות.