השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד היא הליך רפואי מורכב, המאפשר למטופלים לקצר את זמני תהליך השתלת שיניים, אשר באופן רגיל עשוי להימשך חודשים ארוכים. מטבע הדברים, פרק הזמן הארוך הנדרש לצורך ביצוע השתלת שיניים הוא בעל משמעות חשובה לתהליך הקליטה של השתלים ולהחלמה מהתהליך. לכן, יש לבחון היטב את התועלת בהשתלת שיניים בתהליך מקוצר כמו גם את מידת ההתאמה של המטופל לתהליך.

השתלת שיניים מסורתית – תהליך ארוך

השתלת שיניים קונבנציונלית, אשר מבוצעת בשיטה המסורתית, במשך מספר חודשים, מאפשרת למטופלים לבצע תהליך מבוקר של הטמעת השתל, מנוחה של הרקמות החיות בפה ותהליך שיקום. משום כך גם יש לשיטה זו אחוזים גבוהים של הצלחה במשך עשרות שנים. מצד שני, תהליך ההסתגלות והשיקום הארוך, מכביד על מטופלים רבים, אשר נאלצים להשתמש בתותבות נשלפות עד תום התהליך ולכן רבים מנסים למצוא פתרון באפשרות של השתלת שיניים ביום אחד. לעיתים נדרשת בתהליך זה גם השתלת עצם, כדי לשחזר את עצמות הלסת שנפגעו בגלל דלקות בעבר. לאחר מכן נדרשת תקופת המתנה ארוכה ומייגעת, אשר מאריכה את התהליך.

השתלת שיניים ביום אחד – העמסה מיידית

שיטת ההשתלה המהירה נקראת גם "העמסה מיידית" בשל הפעולה המהירה של התקנת מבנים וכתרים זמניים, ללא תקופת הסתגלות ושיקום של הפה, לאחר השתלת שתלים בעצם הלסת. ביום אחד, רופא שיניים עוקר את השיניים האבודות, מתקין את השתלים ומיד לאחר מכן מתקין עליהם גשר זמני, במקום שיניים תותבות. שיטת השתלה זו היא בעלת אחוזי הצלחה גבוהים למדי, אך נמוכים בהשוואה לשיטה המסורתית. כמו כן, קיימים תנאים מורכבים וחיוניים, למועמדים המעוניינים לבצע השתלת שיניים בשיטה זו.

מי יכול לעבור השתלת שיניים ביום אחד?

כדי לבצע השתלת שיניים ביום אחד, על המטופלים לעמוד במספר תנאים חיוניים, אשר לעיתים קרובות הופכים את השיטה בלתי אפשרית עבור מטופלים רבים. למרבה האירוניה, מטופלים אלה משתייכים דווקא לאוכלוסיות הזקוקות ביותר לטיפולי שיקום פה, בכלל זה גם טיפולי השתלת שיניים: ● נפח עצם משמעותי – עובי וגובה של עצם מסיביים מספיק כדי לבצע השתלה ● עצם צפופה מספיק כדי להחזיק את השתלים בצורה אופטימלית -מטופלים מבוגרים לעיתים קרובות סובלים מדלילות בעצם ולכן לא יכולים לבצע השתלה בשיטה זו. ● יש להשתמש בשתלים ארוכים במיוחד כדי להשיג את היציבות הדרושה בתהליך הקצר ולכן מטופלים עם עצם לא מספיק גבוהה, לא יכולים לקבל את הטיפול. ● מטופלים שאין להם בעיה של חריקת שיניים ● מטופלים שאינם נמצאים בסיכון גבוה, כמו מעשנים, או סוכרתיים למשל. ● מטופלים בעלי מנשך וסגר פה מאוזן ● מטופלים שצריכים השתלת פה מלאה ולא חלקית לסיכום, השתלת שיניים ביום אחד, או העמסה מיידית, היא שיטה להשתלת שיניים, אשר מציבה אתגרים חדשים בפני כירורגים, רופאי שיניים ומטופלים כאחד, מתוך ניסיון להקל על תהליך ההשתלה ולחסוך בזמן. מדובר על תהליך לא פשוט, שאינו מתאים לכל מטופל ולכן גם עדיין אינו נפוץ כמו תהליכי ההשתלה המסורתיים. משום כך, נדרשת בחינה מדוקדקת של כל מקרה לגופו לפני החלטה לגבי הטיפול, לפי קריטריונים מוגדרים וברורים.

העמסה מיידית אצל מומחים בלבד

דוקטור הולדר רופא שיניים ברעננה הוא מומחה לרפואת שיניים אשר עוסק בתחום רפואת שיניים מעל ארבעים שנה. הוא מהחלוצים בתחום השתלות השיניים בכלל בארץ ובפרט בתחום השתלה ממוחשבת. זוהי הכתובת האידיאלית לכל מי שמתעניין בביצוע השתלת שיניים איכותית, אמינה, עמידה ובטוחה, בין אם בשיטה המסורתית ובין אם בשיטה אחרת.