איך להתרחק מרופא השיניים

איך להתרחק מרופא השיניים

מישהו אמר לי פעם בחיוך חצי ציני שבכל פעם שהוא רואה פרסומת למשחת שיניים חדשה או למברשת בעלת טכנולוגיה מתקדמת ושומע את המשפט "מומלץ על ידי רופאי השיניים" הוא מעיר בצחוק "בטח מומלץ, ככה אתה מבקר אצלו יותר והוא עושה עוד כסף..", הבדיחה שלו הזכירה לי את הבדיחה העתיקה "דייג אוהב דגים? אז למה הוא דג אותם..?".

אז אני כרופא שיניים אוהב שיניים בריאות בגוף בריא אצל אנשים בריאים ושמחים ולכן ריכזתי לכם כמה טיפים שירחיקו אתכם מטיפולי שיניים ככל האפשר או כמו שאומרים, שניפגש בשמחות 🙂

טיפ ראשון: לכו על הבדיקות הפשוטות

דרך בטוחה לצמצם את מספר הפעמים שתאלצו לראות את רופא השיניים שלכם היא להקפיד על ניקוי השיניים החצי שנתי שלכם אצל שיננית. אם אתם נרתעים מטיפולי שיניים תמיד עדיף טיפול קטן ופשוט אחת לחצי שנה מאשר טיפול רציני כעבור כמה שנים ואם גם טיפול אצל שיננית מעורר בכם אי נוחות אל דאגה, דברו על כך עם רופא השיניים שלכם, כיום קיימות שיטות שונות להקלה על תחושת אי הנוחות וכך תוכלו לשמור על שיניים נקיות ובריאות לאורך זמן ולא תזדקקו לטיפול רציני יותר.

טיפ שני: אל תמעיטו בחשיבותו של החוט הדנטלי

כל יום אנו צורכים מזון שיוצר פסולת בפה שלנו. בעוד שחלק מהפסולת הזו נשטפת על ידי הרוק שבפינו, פסולת אחרת נשארת לכודה בין השיניים המספקת מזון לחיידקים שבפינו שפולטים חומצה המפוררת את שינינו. שימוש בחוט דנטלי באופן קבוע הוא הפתרון המושלם לבעייה זו.

טיפ שלישי: אכלו תזונה בריאה

נושא התזונה עולה וצף אל המודעות יותר ויותר מכל כיוון בעולם הרפואה וכך הוא הדבר גם לגבי רפואת השיניים. הקפידו לאכול מזונות בריאים שאינם מסכנים את בריאות הפה מה  שאומר להתרחק ממזונות עמילניים כגון דגנים, קטניות ותפוחי אדמה ומזונות ממותקים כלומר כל מזון המכיל סוכר או ממתיקים אחרים. כאשר אתם כן אוכלים מזונות אלה, הקפידו לצחצח את השיניים סמוך ככל האפשר לארוחה.

טיפ רביעי: החלפת שחזורים ישנים

סתימות ושחזורי שיניים נוטים לתפוס וללכוד פסולת באופן כזה שקשה ולעיתים אף בלתי אפשרי לנקות. לעיתים נדרשת החלפה של שחזור ישן והדבר שווה בדיקה ויכול לחסוך טיפול יקר ומאסיבי יותר בעתיד, החלפה כזו תעזור לכם לשמור את הפה בריא, נקי ורענן.

טיפ חמישי: זיהוי מוקדם

כמו בכל תחום בעולם הרפואה, כך גם בעולם רפואת השיניים, הטיפול הטוב ביותר הוא הטיפול שנעשה בזמן. זיהוי מוקדם של בעיות תמיד יהיה עדיף על טיפול בבעייה מתקדמת ובטח ובטח על פני טיפול במצב חירום. כיום, בזכות התקדמות המדע, קיימים כלים טכנולוגיים המאפשרים גילוי וזיהוי מוקדם של בעיות ותמיד עדיף להיות בטוחים כרגע מאשר להצטער בעתיד אז כמו שאמרנו בהתחלה, שניפגש בשמחות!

לסיכום:

הדרך להתרחק מרופא שיניים היא לבוא לביקור יזום לתפוס את הבעיות בזמן!

ד"ר הולדר – רופא שיניים ברעננה המתמחה במגוון תחומים כולל טיפול שיניים, טיפולי שורש, השתלות שיניים, שיקום הפה, פרוצדורות שחזור ועוד. בקליניקה שלנו ברעננה תוכלו לקבל טיפול מקצועי, שיניים יפות ובריאות בעזרת צוות מיומן וטכנולוגיה מתקדמת תוך מתן שירות אישי, שירותי ואדיב. קבעו תור עוד היום במרפאת שיניים מרכז גירון רעננה.